Diumenge, 21 de juliol de 2019

Joaquim Font, protagonista del cartell del Sónar 2015

 

Sónar 2015 / Sónar

Joaquim Font, protagonista del cartell del Sónar 2015

Joaquim Font, enginyer de l'oficina tècnica de validació i venda, i el seu germà bessó, Carles, protagonitzen el cartell del Sónar d'enguany.

Àngels Rodríguez / 12.06.15 - 08:48h

Ara fa quinze anys de la famosa campanya publicitària de las bessones inquietants i paranormals del Sónar i per celebrar-ho el Festival Internacional de Música Avançada de Barcelona, que amb l'edició d'aquest any ja en porta 22, les ha volgut casar amb dos bessons. Per trobar-los marit, els organitzadors del festival van organitzar un càsting i el van guanyar els germans univitel·lins  Joaquim i Carles Font Sancho.

El Carles també va treballar a Metro, però ja fa anys que va marxar. Va estar d'administratiu al GOL, quan aquest encara existia, primer a les oficines de Santa Eulàlia i després a les de Sagrera.

─És una campanya publicitària molt original. Com sorgeix la idea de participar-hi? 

─Tot va començar amb un anunci que va sentir el meu germà Carles a l’emissora de ràdio RAC1 en què explicaven que el Sónar buscava un parell de bessons per fer la promoció del festival d'aquest any. A continuació em va enviar un correu per explicar-m'ho i preguntar-me si m'agradaria que hi anéssim. Li vaig dir que sí i jo mateix vaig enviar el correu amb unes quantes fotos de tots dos junts.

─Quants càstings vau haver de passar? 

─Vam enviar un correu el mateix dimecres al matí. I aquella mateixa nit tenia un parell de trucades perdudes al mòbil. Eren de personal de les oficines del Sónar per concretar una cita amb  nosaltres. Ens volien conèixer. Vam quedar per al dimarts següent i a les oficines del Sónar, al Poblenou, vam parlar amb el Sergi Caballero, que és codirector del Sónar, el director de rodatge i el creador de tota aquesta campanya. 

Amb el Sergi vam estar parlant una estona i ens va dir que en cas que ens escollissin ja ens trucarien. Aquest va ser l'únic càsting que vam fer. Pel que ens van dir més endavant, s'hi van presentar unes 300 parelles de tot arreu.

"Des del primer moment ens van dir que ens volien amb cabells"

─I per què us han posat una perruca?

─Una cosa curiosa és que des del primer moment el Sergi ens va dir que, en cas de ser els escollits, ens volia amb cabells i hauríem de portar perruca. Ho havia de tenir molt clar per agafar-nos a nosaltres i posar-nos una perruca amb tants bessons que hi ha que ja porten el cabell “incorporat”.

─Havíeu participat abans en algun càsting del Sónar  o alguna altra campanya publicitària? 

─Ara fa un parell d'anys vam anar a un càsting de la Sony que buscaven un home veterà amb aspecte de corredor per fer un anunci del Sony Xperia. En aquella ocasió van escollir el Carles entre un bon grapat de candidats. Va estar una tarda amb aquell rodatge i a l'anunci sortia tot just un segon. Costava veure'l si no estaves atent. Tret d'aquesta ocasió, no havíem fet res més cap dels dos. Tots dos tenim la nostra feina i no busquem. De fet, al del Sónar ens hi vam presentar perquè el Carles va sentir la notícia a la ràdio i ens feia gràcia el tema de fer alguna cosa diferent tots dos junts.

─Us reconeix la gent pel carrer? 

─El cert és que no. És normal, perquè la nostra imatge canvia molt amb cabells. Molt pocs són els que ens van reconèixer sense ser avisats. Encara hi ha coneguts que no ho saben, tot i que estem per tot arreu.

─Què et diuen els teus companys, ho saben?

─Quasi tots els meus companys ho saben perquè va córrer la notícia. El cert és que ha donat per a molts comentaris i moltes rialles. És el millor de tot això, tenir una altra cosa per comentar i riure amb els amics i la família.

─T’ha agradat l’experiència?

─Sí. Rotundament, sí. Ens ho vam passar molt bé fent la campanya. Tots els professionals es van portar molt bé, i tot i que van ser dos dies esgotadors, ho tornaríem a repetir. Sens dubte és una experiència inoblidable que recordarem sempre i que ens ha permès accedir a un món que no coneixíem. A més vam tenir l'oportunitat de conèixer les nostres “senyores” a la ficció, dues noies molt simpàtiques i agradables, tot i que no ho sembli a les fotos. Són unes professionals que es posen al seu paper i fan el contrast perfecte amb nosaltres, que sempre estem somrient.

─T’agrada la música del Sónar? 

─Ens agrada tot tipus de música, però la nostra preferida és la música rock.

─Quina és la teva afició? 

─La meva afició, igual que la del meu germà, és l'atletisme. Ens agraden quasi tots els esports i n'hem practicat molts, però des de ja fa uns anys només fem atletisme. Entrenem quasi cada dia i participem en tot tipus de curses, ja sigui maratons, mitges maratons i curses de 10 quilòmetres, tant de muntanya, com d’asfalt o de pista. De fet, el meu germà és actualment president del Cornellà Atlètic, un gran club que aquest any ha fet 50 anys d’història.

─Et tornaràs a presentar a alguna altra campanya o anunci? 

─En principi no. Com ja he comentat, vam arribar a aquesta campanya per un anunci que va sentir a la ràdio el meu germà. No buscàvem res. De totes maneres, no es pot descartar mai. Qui sap si en una altra ocasió busquen més bessons.

─Pots relatar-nos alguna anècdota divertida?

─Algun conegut ens preguntava si ens havíem casat una altra vegada. Que si ens havíem barallat amb les dones “autèntiques”.

El festival del Sónar d'enguany se celebrarà els dies 18, 19 i 20 de juny.

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB
Conceptes
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB