Fruits de la tercera fase de l''Experiència conductor/a de bus'

A les portes de l'estiu, es fan tangibles més resultats de les línies d'actuació en “Comunicació i participació, empoderament i compartir”, a partir del mapa de l'experiència del personal de conducció i de la identificació dels seus riscos psicosocials. 

RR.HH / 14.07.21 - 07:10h

Recentment es van presentar els avenços d'aquestes iniciatives al Comitè de Seguretat i Salut i des del mes de juliol els conductors i conductores tenen disponible a la GenTMBapp un espai específic anomenat Recursos Conducció Bus des d'on s'accedeix a la visualització directa de vídeos de reciclatge de conducció realitzats pels seus protagonistes. L'accés als vídeos és obert per a tot el personal de conducció i permet visualitzar-ne molts més, entre els quals destaquen el de l'autobús SOLARIS sèrie 86, una col·lecció del recorregut de les línies 180, 182 i 183, vídeos sobre el funcionament dels indicadors de línia, l'habilitació de les portes, la regulació del seient, o una col·lecció de 8 vídeos on es detalla com fer les maniobres als quatre centres operatius de negoci (CON), tant al pati com al taller. Aquests darrers, que han comptat amb la col·laboració de la Unitat del Centre d’Informació, Atenció i Comunicació de Metro,  també es poden visualitzar com a recurs en el curs de prevenció de riscos laborals (PRL) de maniobres per al personal de conducció que es pot trobar al Campus TMB, accés que trobaràs a la pàgina principal de la intranet o a la GenTMBapp. (A la prova pilot del mes de novembre de 2020 només vam poder accedir als vídeos el personal de conducció del CON d'Horta, concretament al vídeo de l'autobús MAN sèrie 55.)

Tanmateix, s'han dissenyat dues campanyes de màrqueting que han comptat amb el suport de l'àrea de Màrqueting. 

La primera de les campanyes, consistent en consells de viatge al bus, va veure la llum el 13 de juliol i està adreçada al client extern. Està formada per dos vídeos d'aproximadament 30 segons en què es mostren missatges que els mateixos conductors i conductores consideren rellevants per a la sol·licitud de parada des de dins i fora del bus, amb seguretat per a tothom.  Pots veure aquí el vídeo Consells per viatjar en bus: Parada sol·licitada. Les peces seran emeses a bord del bus, a través del MouTV, al web de TMB, a l'espai "Com es viatja amb bus", i a les xarxes socials de l'empresa: Youtube, LinkedIn, Instagram, Facebook i  Twitter. 

La segona de les campanyes, protagonitzada per la Karma, està adreçada al personal de conducció i s'iniciarà  a finals d'estiu.  Consistirà en un conjunt de cartelleria per posar en valor les bones pràctiques en el bon ús de les instal·lacions.  L'objectiu és conscienciar tot el personal de la importància de mantenir els espais comuns nets i endreçats per al benefici de tot@s.

Aquestes campanyes han sorgit com a accions a curt termini dins de les línies d'actuació específiques de Comunicació i Participació, per una banda, i la de Compartir per una altra. Totes aquestes accions es duen a terme com a processos participatius que permeten la relació directa dels conductors/es amb experts de TMB consolidant l'espai  Observatori Multidisciplinari, que facilita l'abordatge de les problemàtiques que afecten directament o indirectament els conductors/es pel que fa referència als centres de treball o a la flota d'autobusos. 

 

Compartir

Informació relacionada

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB