Dijous, 5 d'agost de 2021

Claus per iniciar-te en l'exercici físic

 

Activitat física / COIB

Claus per iniciar-te en l'exercici físic

Després dels excessos de les celebracions de Nadal, és possible que t'hagis proposat començar a fer exercici per l'any nou. Si és així, continua llegint. T'expliquem com pots iniciar-t'hi de manera saludable.

Personal d’infermeria del Servei de Prevenció, en col·laboració amb el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona / 09.01.17 - 08:36h

Activitat física i salut formen una parella gairebé inseparable. Practicar activitat física de manera regular té molts efectes beneficiosos per a la teva salut: millorar el funcionament del cor, de la ventilació dels pulmons, prevenir l'excés de pes, afavorir el trànsit intestinal, augmentar el to i la força muscular, etc.  Tingues en compte:

  • Ajusta el temps i la intensitat a les teves característiques físiques (edat, pes, estat de salut, etc.). Més activitat física no sempre és igual a més salut. En cas que pateixis alguna malaltia, cal que ho consultis abans amb la teva infermera. Pots fer una ullada a la taula de l'activitat física segons la teva situació. Per començar, mitja hora o una hora d'activitat lleugera i moderada, com ara caminar a un ritme suau, és suficient. 
  • Hidrata't sovint i no esperis a tenir set per beure aigua, ja que aquesta sensació és signe de deshidratació.
  • No deixis de menjar cap aliment i porta una dieta equilibrada. Abans de practicar esport pren aliments rics en glúcids d'absorció lenta com ara pa, arròs, pasta, llegums, cereals, etc. Després de l'activitat, no t'oblidis de menjar. Cal omplir de nou els dipòsits energètics, de les vitamines i les sals minerals. Consulta més informació sobre alimentació i activitat física
  • Evita practicar exercici just abans d'anar a dormir. Contràriament al que molta gent es pensa, no ajuda a relaxar-se, sinó que eleva la freqüència cardíaca. Cal esperar una estona perquè disminueixi i et puguis quedar adormit.

L'esport, a més de salut física, genera benestar i salut mental. Escull una activitat que t'agradi i, si pots, practica-la en companyia; t'ajudarà a ser constant i et motivarà a incorporar-la com a rutina. 

Si vols tenir més informació sobre consells per fer activitat física saludable, fes clic aquí

 

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB