Estació Aeroport T1 de la línia 9, que s'ha de posar en servei l'any vinent / Pep Herrero
Estació Aeroport T1 de la línia 9, que s'ha de posar en servei l'any vinent / Pep Herrero

Barcelona, capital del transport ferroviari intel·ligent

La setmana que ve, del 17 al 19 de novembre, se celebra a la Fira una nova edició del BcnRail, el saló de la indústria ferroviària, que aposta decididament per la innovació en mobilitat com a principal eix temàtic.

Redacció / 11.11.15 - 10:18h

Com cada dos anys, arriba BcnRail al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, i ho fa amb una orientació clara cap a la "smart mobility" com a idea central del certamen, una tendència que els experts coincideixen a afirmar que determinarà el futur del sector. Per això, el saló ha canviat el seu logo i la imatge gràfica, en què incorpora el concepte "innovació en moviment", com a prova del compromís per fomentar una mobilitat més sostenible.

Com en anteriors edicions del BcnRail, TMB hi serà present amb un estand propi. En aquesta ocasió l'espai d'exposició mostra gràficament els trets més destacats del futur ramal de la línia 9 de metro Aeroport - Zona Universitària, que es posarà en servei d'aquí tres mesos aproximadament. Es tracta de l'ampliació més important experimentada per la xarxa de metro en la seva història, de prop de 20 quilòmetres, una fita de la mobilitat metropolitana amb un fort component d'innovació, ja que suposa també un salt endavant en la implantació de la conducció automàtica, que aporta seguretat, flexibilitat i fiabilitat a l'operació.

Al BcnRail Congress, fòrum de transferència del coneixement i de debat del saló, s'abordaran qüestions relacionades amb la mobilitat del futur com, per exemple, l'aplicació de les noves tecnologies als modes de transport ferroviari o els sistemes de bitlletatge sense contacte.

Ponents d'arreu del món

Entre d'altres, han confirmat la seva participació en aquestes jornades ponents com Alain Flausch, secretari general de la Unió Internacional de Transports Públics (UITP); Peter Gurnik, responsable del projecte Next Generation Train Control de la Unió de les Indústries Ferroviàries Europees (UNIFE); Matthew Hudson, director de Desenvolupament de Negoci de Transports de Londres (TfL); Matthias Stoffregen, director de la Divisió de Tarifes del Consorci de Transport Públic de Berlín-Brandenburg (VBB), i Ralph Gambetta, director gerent de Temco i responsable de promoció de Calypso Networks Association.

En la primera jornada, el dia 17, el conseller delegat de TMB, Enric Cañas, participarà com a ponent en una sessió titulada "Mobilitat del futur. Visió integral", junt amb Alain Flausch, el director general de l'ATM, Josep Anton Grau, i l'expert en infraestructures Manel Villalante, que serà moderada pel director general d'FGC, Pere Calvet. També hi haurà participació de TMB en una sessió de tarda del mateix dia 17, dedicada a compartir casos d'èxit de mesures d'eficiència energètica aplicades a sistemes ferroviaris.

Dins del programa complementari d'activitats del saló, els assistents tindran l'oportunitat de participar en una sortida extraordinària del tren històric de TMB, format pels cotxes M1, M6 i M8, supervivents dels primers trens que van servir per inaugurar el Gran Metro el desembre del 1924.

Compartir

Informació relacionada

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB