Biarticulat híbrids circulant / TMB
Biarticulat híbrids circulant / TMB

Els busos biarticulats comencen a circular

El proper dia 24 d’abril comencen a circular sense passatgers el primer dels tres autobusos híbrids biarticulats, de 24 metres de longitud, adquirits per TMB per posar-los a prova en línies d'altes prestacions de la nova xarxa ortogonal.

Redacció / 23.04.13 - 14:55h

Es tracta del primer vehicle d'aquestes dimensions dedicat al transport de viatgers que circula per l'Estat espanyol i un dels primers biarticulats híbrids en servei a Europa.

L’aposta pels vehicles híbrids biarticulats situa Barcelona al capdavant de les ciutats del món en innovació aplicada al transport públic. D’aquesta manera queda clara l’aposta de la ciutat per una mobilitat sostenible i la de TMB com a operador de referència en matèria de transport públic de qualitat.

Els busos biarticulats es distingeixen pel fet de tenir quatre eixos i quatre portes (els articulats simples tenen tres eixos i tres portes). La cabina del conductor està separada físicament de l'àmbit del passatge i compta amb una instrumentació molt completa i un sistema de videocàmeres per facilitar les maniobres. Tot i la longitud superior, com que la direcció actua alhora sobre dos eixos, el davanter i el posterior, el radi de gir s'acosta al d'un autobús articulat de 18 metres.

Pel que fa a la motorització, és del tipus híbrid en sèrie, com els altres híbrids de la flota de TMB. Això vol dir que la tracció és purament elèctrica, mentre que el motor dièsel s'encarrega de generar electricitat durant la marxa i carregar les bateries, a través d'un generador.

En quant a les característiques operatives, les dues portes del davant s’utilitzaran per a l’embarcament i estan equipades amb una validadora de títols cadascuna, i les dues portes posteriors seran per desembarcar. L’accés de persones amb mobilitat reduïda (PMR) es farà per la primera porta, que està equipada amb una rampa. Els vehicles també disposaran, d’una banda, d’un sistema d’interfonia d’emergència que permetrà contactar amb el conductor i, de l’altra, de megafonia d’emergència, que permet al conductor donar missatges al passatge en cas d’urgència. Properament, aquests vehicles s’equiparan de màquines de venda de bitllets senzills.

El procés que s’inicia demà és el pas previ a la posada en servei dels vehicles. Consisteix en proves de conducció i formació de conductors, sense passatge, dins del recorregut de la línia H12 (Gornal - Besòs / Verneda). Aquestes proves s’allargaran fins al dia 6 de maig, que és la data en què començaran a prestar servei. El bus, construït per l’empresa belga Van Hool, ha estat sotmès a proves des de la seva recepció, ha passat els processos d’homologació i Inspecció Tècnica de vehicles.

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Conceptes
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB