Taller de metros sobre la tecnologia de control de trens
Barcelona és durant dos dies el punt de trobada de responsables tècnics i d'enginyeria de diversos operadors de metro del món que busquen solucions vàlides per gestionar serveis ferroviaris urbans d'alta freqüència amb la màxima seguretat.
Uns cinquanta directius i tècnics de les empreses operadores de metro d'una vintena de ciutats del món es reuneixen avui i demà a Barcelona per conèixer una experiència reeixida d'aplicació de la tecnologia ferroviària més avançada per a la gestió de la circulació de trens urbans, la de la línia 9/10 del metro barceloní.
L'objectiu de la trobada, organitzada per TMB juntament amb les associacions de "benchmarking" (intercanvi i comparació de bones pràctiques) NOVA, CoMET i ISBeRG, és aprofundir en el coneixement de la tecnologia de control de trens basat en les comunicacions (CBTC, en la sigla anglesa), que s'ha aplicat amb èxit a la línia 9/10 del metro de Barcelona.
Sessions de treball i visites comentades
Durant els dos dies de la trobada, els assistents participen en sessions de treball tipus taller i en visites comentades al Centre de Control de Metro de la Sagrera i a la línia 9/10, que es va posar en marxa el desembre de 2009 i és la primera a funcionar automàticament sense conductor a Espanya.
Entre els participants hi ha responsables dels metros de Hong Kong, Canton, Singapur, Tòquio, Londres, París, Santiago de Xile, São Paulo, Rio de Janeiro, Brussel·les, Istanbul, Montreal, Melbourne i San Francisco, així com de Ferrocarrils de la Generalitat.