
Un dels primers busos turístics de dos pisos surt a passejar
Tot a punt per rebre l’exposició de vehicles i el 3r Ral·li d’Autobusos Clàssics Barcelona - Caldes de Montbui, com han corroborat aquells que s'han topat amb un bus històric del Barcelona Bus Turístic escalfant les rodes per la ciutat.
TMB i la Fundació TMB han mostrat, per primera vegada després de la recent restauració, un dels primers busos de dos pisos del Barcelona Bus Turístic, el MAN SD 200 (número 2011 de la flota de TMB), com a avançament de la seva presentació pública aquest cap de setmana dins de l’exposició de vehicles antics i el 3r Ral·li d’Autobusos Clàssics Barcelona - Caldes de Montbui. Mirades encuriosides han acompanyat aquest bus històric durant el seu entrenament pels carrers més cèntrics de la ciutat, que s'ha mostrat en plena forma per fer front al ral·li de diumenge.
El bus, de 31 anys d’antiguitat, ha estat restaurat per l’empresa MAN amb motiu del 25è aniversari del funcionament d’aquest emblemàtic transport d’oci de la Ciutat Comtal.
Breu història de la sèrie 2000
La sèrie 2000 es componia de sis autobusos d'un i de dos pisos, el segon descobert, destinats a la línia del Bus Turístic. Aquests vehicles van ser adquirits a l'empresa de Transports Municipals de Berlín, on estaven matriculats des del 1981. Originalment, aquests cotxes tenien el sostre cobert i venien pintats de color crema i verd. L'empresa Sercar es va encarregar de la remodelació per donar-los l’aspecte actual.
Estaven equipats amb un motor D2566 MUH de 190 CV, amb canvi de velocitats automàtic VOITH D851 i tenien la capacitat de transportar un total de 81 passatgers (tots asseguts). El 3 d'octubre del 1996 es va fer la presentació de dos d’aquests autobusos a la plaça Catalunya, i durant aquell mateix any van arribar tres cotxes més. El sisè va venir el 1998, i encara en va arribar un altre d’addicional el 2006 (plaques del 2000 al 2006).
Durant els estius dels anys 2001 i 2002 també van circular per Barcelona alguns vehicles del mateix tipus, cedits per empreses de Madrid i Sevilla. L’any 2002 es van comprar sis cotxes més de característiques semblants als anteriors (també de segona mà), que es van numerar amb les plaques 2007- 2012.
Durant el 2005, després d’haver prestat servei a Barcelona durant gairebé 9 anys, van començar a donar-se de baixa els primers vehicles d'aquesta sèrie. Finalment, l'any 2006 van deixar de circular i aquest vehicle (BBT número 2011) va passar a formar part del patrimoni històric i cultural de TMB.

