3a edició de Bus Strategy, impulsant el canvi de la mobilitat
Sota el lema “Impulsant el canvi de la mobilitat!”, dimecres i dijous s'ha celebrat la tercera edició del Bus Strategy, en què s'ha fet un repàs dels projectes de l'any 2019 i s'han presentat els objectius per a aquest 2020.
La sessió informativa i participativa per alinear estratègies entre la direcció i l'estructura de Bus s'ha celebrat a la sala d'assaig de l'Orfeó Català, al Palau de la Música*, els dies 19 i 20 de febrer. L'objectiu ha estat compartir els principals projectes i reptes de TB, definir els objectius estratègics per a aquest 2020, fer el seguiment dels objectius del 2019 i respondre els dubtes i qüestions que els assistents han plantejat.
Gerardo Lertxundi, conseller delegat de TMB, ha obert l'acte donant la benvinguda a tots als assistents a la 3a edició del Bus Strategy. En la seva intervenció ha reconegut l'excel·lència de TMB i dels seus professionals, posant l'accent en la innovació i la tecnologia per avançar-nos als canvis socials, pensant com serà l'autobús en 10, 15 o 20 anys. Ha acabat la intervenció posant-se a disposició de tots per rebre qualsevol proposta de millora per fer una empresa cada dia més puntera i millor.
La sessió ha començat amb l'exposició de Ramon Bacardí, director de la xarxa de bus, que ha parlat de quins són els objectius estratègics que es volen dur a terme i quins són els reptes que té la companyia de cara a un futur proper en un entorn que canvia dia a dia i molt ràpidament.
La seva intervenció ha estat seguida per la de cadascun dels directors/res i responsables de les diverses àrees, que han presentat els principals projectes i indicadors. Josep Mensión, director de l'Àrea de Serveis Centrals, Planificació de l'Operació i Informació de Bus, ha fet un resum dels KPI l'any 2019; Josep M. Morales, director de l'Àrea Operativa de Bus, ha parlat del rècord de validacions de l'any passat. L'aposta de TMB per la sostenibilitat ha anat a càrrec de Josep M. Armengol, director de l'Àrea Tècnica de Bus.
A continuació, Joan Ras, director general de l'empresa Induct Espanya, ha fet una conferència sobre “El repte del canvi”, en què ha ressenyat la necessitat d'innovació de les organitzacions mitjançant metodologia innovadora i la creació de comunitats d'innovació oberta.
El segon bloc de la sessió, dedicat a la mobilitat sostenible, ha començat amb una exposició sobre la “Sostenibilitat ambiental a les ciutats” a càrrec de Teresa Moreno, directora de l'Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis de l'Aigua (IDAEA), del CSIC, i l’ha tancat Mario Canet, responsable de Nous Desenvolupaments, que ha parlat de l'hidrogen com a vector energètic per a la propulsió dels busos.
El nou model d'integració digital ha obert el tercer bloc amb les exposicions de Ramon Malla, director de servei de Projectes Estratègics de la xarxa de metro, que ha tractat el tema de la mobilitat com a servei. Alfons Andreu, director de la T-Mobilitat, ha parlat sobre el projecte de la T-Mobilitat.
A continuació s'ha presentat el banc de motors de TB, presentació que ha anat a càrrec de Miguel Ángel Fernández, responsable de la unitat de Coordinació, Programació i Projectes de Manteniment de la flota de bus i de Xavier Mosquera, responsable de l'Oficina Tècnica TCRG.
Les exposicions han acabat amb la presentació de l’Employee Journey Map per part d'Olga Cerezo, directora del Centre Operatiu de Negoci d'Horta i d'Encarnació López, consultora sènior del servei TOP.
En acabar s'ha obert un torn de preguntes en què els assistents han pogut compartir punts de vista i resoldre dubtes i qüestions que havien sorgit.
Vídeo: Autobusos de Barcelona, eficiència, innovació i sostenibilitat
(*) Fruit del conveni de col·laboració que la Fundació TMB té signat amb el Palau de la Música, l'ús de la instal·lació per a l’acte no ha tingut cap cost.