Records del primer autobús articulat
En un any ple de commemoracions del transport públic, convé deixar constància de l'entrada en servei del Pegaso 6035/A, el primer autobús articulat que va circular per Barcelona, ara fa 50 anys.
Va ser el 12 d'octubre del 1964 quan un nou model d'autobús articulat de la casa Pegaso va començar a circular pels carrers de la ciutat en període de proves i amb la identificació 2001. El dia 10 se n'havia fet la presentació oficial a la plaça de Sant Jaume.
Es tractava d'un prototip inspirat en un altre model de bus estàndard d'aquest fabricant, concretament el 6035, numerat a TB com a 1901, tant pel que fa al seu aspecte exterior com també mecànicament, ja que fins i tot utilitzava el mateix tipus de motor. Podia transportar fins a 180 passatgers, segons el constructor, i es va provar a la línia 44, mentre s'esperava l'arribada de 24 autobusos més de les mateixes característiques que havien de donar servei a la ciutat en hores punta i que es van posar en servei el 1967.
Un vehicle anomenat "l'Avi"
Aquell primer bus articulat tenia una longitud de 18 metres i disposava de quatre portes al lateral dret. Com a curiositat, cal destacar que atès que la seva longitud era superior a la que legalment estava autoritzada per poder circular, es va haver d'escurçar el vehicle. Així, finalment va tenir una longitud de 16,5 metres i una de les portes laterals es va suprimir, de manera que van quedar només tres de les quatre portes inicials. L'autobús va rebre un nou número, el 3001, i totes aquestes modificacions van marcar el model a seguir en les futures adquisicions de vehicles articulats.
Diuen que pel fet d'haver estat objecte de tantes modificacions, el bus era conegut afectuosament pel sobrenom de "l'Avi".
L'autobús articulat Pegaso 3001 va estar en circulació fins al 1988, any en què va ser retirat del servei.