Equip dels dotze conductors del biarticulat / Pep Herrero
Equip dels dotze conductors del biarticulat / Pep Herrero

El grup dels dotze de l’H12

ORGULL “Ens sentim orgullosos de formar part d’aquest gran projecte”  ATRACTIU “El biarticulat és un vehicle innovador”

Àngels Rodríguez - Albert Piquè, Cap de Comunicació Interna / 10.06.13 - 13:24h

Al mes de maig va començar a circular per la Gran Via el primer autobús biarticulat. Un grup de dotze conductors han estat els primers a formar-se i començar a conduir-lo. El grup dels dotze està format per Miguel Núñez, José María Pie, José Antonio Fernández, Francisco Fernández, Andrés Tomico, Alfonso Pimentel, David Coco, Salvador Salvatierra, Silvia Mansilla, Gabriel Javier Zamora, Javier Bermejo i José Carlos Coto.

El primer vehicle d’aquestes dimensions dedicat al transport de viatgers que circula per l'Estat espanyol i un dels primers biarticulats híbrids en servei a Europa. Us sentiu orgullosos de ser dels primers a conduir-lo?
─Molt!! Sobretot pel fet de formar part del grup dels dotze que encapçalem aquest gran projecte. És un gran repte i nosaltres tenim bona part de la responsabilitat  perquè tot surti bé, l’autobús funcioni correctament i els clients en gaudeixin. Les dimensions del vehicle, junt amb la seva imatge innovadora, el fan molt atractiu.

24 metres, quatre eixos i quatre portes. Hi ha molta diferència a l’hora de conduir entre un autobús articulat i un de biarticulat?
En principi es nota una mica a la part del darrere, perquè gira en sentit contrari a la part de davant del vehicle i s
arrossega una mica en les corbes tancades. L’autobús va equipat amb unes càmeres que ajuden bastant en la conducció, des d’on visualitzem tot el vehicle, i això fa que conduir-lo sigui força còmode. És cert que al principi, com que és un vehicle nou, has de rebre una formació, però, una vegada el coneixes, és com conduir un altre del autobusos que tenim a l’empresa. Has de tenir presents les mides i, com en la resta de vehicles, precaució a l’hora de conduir.

"El tracte amb el públic es troba a faltar"

─Tants anys acostumats a estar en contacte amb els clients, com us sentiu pel fet d’estar dins la cabina de conducció?
─El tracte amb el públic es troba a faltar. És potser el més difícil de conduir aquest nou vehicle. El fet de parlar amb el client, el que quan puja et diu bon dia o bona tarda, et demana un bitllet o et pregunta on ha de baixar per anar a tal lloc, es troba a faltar; amb el nou vehicle el tracte amb el client desapareix.

─Amb aquests vehicles la tasca de venda i bescanvi de títols deixa de ser responsabilitat del conductor. Com valoreu aquesta novetat?
─El bescanvi no és una tasca que trobarem a faltar, ja que no se’n feien gaires, però no vendre bitllets és diferent. El fet de no vendre ens agilitzarà molt la feina, i per tant fa que la freqüència de pas del bus millori també, ja que no hem daturar el bus o retardar la sortida de la parada per la venda d’un bitllet.

"Els clients prefereixen deixar passar altres busos per pujar al biarticulat"

─I els clients, com reaccionen quan el bus arriba a la parada?
─Amb sorpresa, però sorpresa grata, perquè els agrada. Fins ara les respostes dels clients han estat força positives. De fet prefereixen deixar passar altres busos per pujar al biarticulat. Una vegada a dalt del vehicle els clients fan fotos, i al company que va de segon conductor li fan moltes preguntes, com ara si tindrem més busos com aquest, que si tindrem més línies amb un bus tan llarg, que quin torn és per tornar a pujar-hi un altre dia...

─La pantalla de MouTV, que ofereix informació de la propera parada, facilita la vostra tasca?
─Va molt bé. Ha estat una bona idea. La gent té el costum de mirar el televisor i, com que pel monitor s’anuncia la propera parada, el client pregunta menys; la gent gran és l’excepció, ja que continua preguntant igual que abans. Les persones amb discapacitat també s’han adaptat molt bé i valoren molt positivament les diferències respecte als altres busos.

─Com valoreu aquest nou vehicle i les mesures de prioritat que s’estan incorporant?
─Ho valorem molt positivament. Accions com la segregació del lateral muntanya de la Gran Via, o la incorporació de nous carrils bus fan que la nostra tasca se simplifiqui i es millora així la qualitat del servei, la freqüència de pas i la percepció per part dels clients.

L'equip de conductors dins del biarticulat / Pep Herrero
L'equip de conductors dins del biarticulat / Pep Herrero
Els primers conductors del biarticulat / Pep Herrero
Els primers conductors del biarticulat / Pep Herrero

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB