Secció de línies automàtiques del Centre de Control de Metro, des d'on s'opera la L9/10 / M. Á. Cuartero
Secció de línies automàtiques del Centre de Control de Metro, des d'on s'opera la L9/10 / M. Á. Cuartero

A la recerca d'un estàndard europeu de control de trens

S'acaba de posar en marxa el projecte per desenvolupar el sistema de control de la circulació ferroviària de nova generació (NGTC, en la sigla anglesa), i TMB és un dels tres operadors de metro europeus que hi participen.

Redacció / 03.10.13 - 12:46h

TMB forma part, junt amb els operadors dels metros de Londres i París, London Underground i RATP, de l'equip que definirà el futur estàndard europeu de seguretat ferroviària, en el marc del projecte Next Generation of Train Control. El 13 de setembre es va celebrar a Brussel·les la reunió de llançament del projecte, sota la presidència de Michal Klima, en nom de la Comissió Europea.

L'objectiu del projecte, de tres anys de durada, és crear les bases del futur estàndard europeu de control de trànsit ferroviari. El punt de partida serà un estudi en profunditat de l'ERTMS (sistema interoperable de trànsit per a línies de llarg recorregut, que funciona en línies d'alta velocitat a Espanya, per exemple) i del CBTC (sistema de control de trànsit basat en comunicacions, aplicat en alguns dels metros més moderns, com la línia 9/10 de Barcelona).

Solucions eficients i competitives

L'equip de treball buscarà els punts en comú dels sistemes, els definirà de manera conjunta i fixarà les bases del futur estàndard, per aconseguir que les solucions europees siguin més eficients i competitives. El projecte NGTC tira endavant sota la coordinació tècnica d'UNIFE, l'associació de la indústria ferroviària europea, i amb la participació de la Universitat Tècnica de Dresden, la UITP, les consultores D'Appolonia i Ineco, i els principals fabricants de material ferroviari.

TMB és l'únic operador ferroviari de l'àmbit espanyol que participa en aquest rellevant projecte de recerca i desenvolupament. Aquest paper de primera línia s'explica perquè fa anys que l'empresa és activa internacionalment en els fòrums de tecnologies d'avantguarda del món ferroviari, gràcies a la seva experiència a Barcelona, com és el cas de les línies automàtiques 9 i 10. Un altre exemple del protagonisme de TMB en aquest terreny és la presidència de l'Observatori Mundial de Metros Automàtics de la UITP, que reuneix els principals experts en automatització i ha esdevingut la referència en aquest àmbit amb el seu web.

Compartir

Informació relacionada

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB