Dilluns, 22 d'octubre de 2018

TB innova amb un sistema de plataformes elevadores en vehicles de grans dimensions

 

Sistema de plataformes elevadores de vehicles de grans dimensions / Pep Herrero

TB innova amb un sistema de plataformes elevadores en vehicles de grans dimensions

Es tracta d'un conjunt de plataformes que facilita un ajust automàtic a qualsevol tipus de vehicle de grans dimensions, ja que permet regular l'alçada de treball a la posició més adient i s'adapta a qualsevol taller.

Redacció - Sergio Torres Palenzuela, responsable de la Unitat d'Edificació i Obra Civil / 19.07.16 - 10:57h

El sistema, pioner a Espanya, consisteix en un conjunt de plataformes-passarel·les mòbils per a l'accés a la part superior o lateral dels autobusos amb la finalitat de realitzar la inspecció i el manteniment dels vehicles, que inclou un sistema automàtic d'adaptació de les mides d'alçada i longitud de les plataformes a les característiques del tipus de vehicle mitjançant la introducció del número de calca de l'autobús.

Les passarel·les, que de moment no estan habilitades per utilitzar-les ja que s'estan realitzant les últimes proves de test i s'està fent el control de tots els materials i aparells que les componen, han estat dissenyades per poder realitzar feines sobre el sostres de qualsevol dels vehicles de la flota d'autobusos: estàndard, articulat i biarticulat, així com als laterals.

S'han instal·lat al taller annex del gas del CON de Zona Franca i es componen de tres unitats independents de treball formades per una estructura metàl·lica conjunta de 25 metres de longitud.  

Les noves adquisicions de flota i la nova tecnologia associada a aquesta, porten a una necessitat cada vegada més freqüent de realitzar treballs en el sostre dels autobusos. Aquest motiu és el que ha fet, des de l’any 1999, plantejar-se diverses construccions de passarel·les o plataformes que s’ajustin a la reparació d'elements d'autobusos en alçada. Any rere any s'hi han anat introduint petites innovacions. Les primeres eren molt rígides i estàtiques, de manera que no permetien ajustos amb els vehicles i s'havien de combinar amb elements de seguretat com baranes, etc.

Finalment, l'experiència d'aquests més de quinze anys ha portat a repensar i evolucionar cap a una construcció preparada per al futur i que complís amb totes les necessitats que dia a dia es donen en la realització del treball. 

En aquest sentit, es va crear un equip de treball amb personal del CON de Zona Franca i de l'Àrea d'Infraestructures amb la finalitat d'idear i inventar unes noves passarel·les que s'adaptessin a qualsevol tipus de taller d'una empresa com TMB, que sempre està en plena evolució, i que fossin fàcils d'utilitzar, còmodes per treballar i sobretot amb la màxima seguretat.

El resultat ha estat un sistema de plataformes que permet un ajust automàtic a qualsevol tipus de vehicle de grans dimensions, que permet regular l'alçada de treball a la posició més adient i s'adapta a qualsevol tipus de taller, inclosos els tallers ferroviaris, ja que el seu disseny permet que s'adapti a qualsevol longitud.

Com funcionen

Les passarel•les tenen una automatització que els permet adaptar-se perfectament a les mesures del vehicle a través d'un desplaçament vertical sobre els pilars de sustentació mitjançant una instal·lació hidràulica per situar la plataforma a l'altura de treball desitjada, i un desplegament horitzontal de part de l'estructura per aconseguir l'ajust perimetral sobre el vehicle. En la seva posició de repòs descansen a 4 metres d'altura, de manera que permeten la utilització del taller per a qualsevol tipus de reparacions sobre el vehicle.

El primer que s'ha de fer és la posada en marxa del quadre general on es tria la plataforma en què es treballarà: plataforma 1 costat mar, plataforma 2 central o plataforma 3 costat muntanya; després s'introdueix el número de calca del bus i finalment la zona de treball del vehicle, és a dir, sostre o lateral.

 
Dissenyades per treballar sobre les cobertes de qualsevol dels vehicles de la flota d'autobusos / P. Herrero
Dissenyades per treballar sobre les cobertes de qualsevol dels vehicles de la flota d'autobusos / P. Herrero
Equip de treball que va idear i inventar les plataformes / Pep Herrero
Equip de treball que va idear i inventar les plataformes / Pep Herrero

Compartir:

Informació relacionada

Institucions
TMB
Servei
Bus
Conceptes
Infraestructura
Seccions
Anys

Canal TMB

Captura video

Club GENTMB

Club GenTMB