Ramon Malla, director de Línies Automàtiques de TMB, en l'explicació sobre la línia 9/10 / Pep Herrero
Ramon Malla, director de Línies Automàtiques de TMB, en l'explicació sobre la línia 9/10 / Pep Herrero

Taller de metros sobre la tecnologia de control de trens

Barcelona és durant dos dies el punt de trobada de responsables tècnics i d'enginyeria de diversos operadors de metro del món que busquen solucions vàlides per gestionar serveis ferroviaris urbans d'alta freqüència amb la màxima seguretat.

Redacció / 23.01.13 - 11:14h

Uns cinquanta directius i tècnics de les empreses operadores de metro d'una vintena de ciutats del món es reuneixen avui i demà a Barcelona per conèixer una experiència reeixida d'aplicació de la tecnologia ferroviària més avançada per a la gestió de la circulació de trens urbans, la de la línia 9/10 del metro barceloní.

L'objectiu de la trobada, organitzada per TMB juntament amb les associacions de "benchmarking" (intercanvi i comparació de bones pràctiques) NOVACoMET i ISBeRG, és aprofundir en el coneixement de la tecnologia de control de trens basat en les comunicacions (CBTC, en la sigla anglesa), que s'ha aplicat amb èxit a la línia 9/10 del metro de Barcelona.

Sessions de treball i visites comentades

Durant els dos dies de la trobada, els assistents participen en sessions de treball tipus taller i en visites comentades al Centre de Control de Metro de la Sagrera i a la línia 9/10, que es va posar en marxa el desembre de 2009 i és la primera a funcionar automàticament sense conductor a Espanya.

Entre els participants hi ha responsables dels metros de Hong Kong, Canton, Singapur, Tòquio, Londres, París, Santiago de Xile, São Paulo, Rio de Janeiro, Brussel·les, Istanbul, Montreal, Melbourne i San Francisco, així com de Ferrocarrils de la Generalitat.

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB