Dissabte, 6 de març de 2021

Resultats de l’avaluació de riscos psicosocials realitzada al personal de conducció de bus

 

Resultats de l’avaluació de riscos psicosocials realitzada al personal de conducció de bus

Finalitzada l'avaluació de riscos psicosocials efectuada a tots els conductors d'autobús, es presenten els resultats obtinguts, així com les línies d'actuació que s'han de seguir a partir d'ara. 

Montserrat Felip Centelles, tècnica superior prevenció riscos laborals / 07.12.20 - 07:53h

Respecte a les dades de participació, s'han obtingut un total de 774 qüestionaris, que representen prop del 25% del total possible. Per això estem molt agraïts i us donem les gràcies per la vostra col·laboració. 

Pel que fa als resultats obtinguts, el factor de risc més favorable es refereix al sentit i utilitat que el conductor atorga a la seva feina i que es percep en com és d'important tant per a la persona com per al seu entorn. 

Quant als factors de risc sobre els quals es desprèn la conveniència  d'actuar, són els que puguin afavorir la participació i que millorin els recursos materials i digitals per tal que la informació que reben sigui de més qualitat i es pugui augmentar així la seva capacitat de decisió. 

Les dades obtingudes també han assenyalat que, tot i que es valoren de manera positiva diferents aspectes relacionats amb al suport rebut per part de companys i responsables immediats, s'ha detectat una manca de coneixement generalitzat sobre els procediments interns d'actuació establerts davant de situacions conflictives o de possible assetjament. Finalment, també s'ha fet palès que la millora de la sensibilització i els mecanismes d'informació dirigits als usuaris es perceben com a espais de millora que poden reduir la càrrega de treball, sobretot la relacionada amb l'atenció al client, i al mateix temps posar en valor el treball del conductor/a.

Finalment, cal assenyalar que les dades obtingudes a l'estudi psicosocial guarden una gran similitud amb els resultats obtinguts en l'estudi, també realitzat recentment, anomenat Employee Journal Maps (Experiència del Conductor/a). 

Per aquest motiu, davant de la concordança dels resultats entre l’avaluació dels riscos psicosocials i l'Experiència del Conductor/a, s'ha considerat pertinent començar a treballar les accions de millora des de les quatre línies transformadores següents: 

  • La comunicació i la participació
  • L’empoderament
  • El compromís
  • Compartir 

Al peu de l'article trobareu una infografia resum del projecte “Experiència Conductor/a”  2020.

 

Compartir:

Informació relacionada

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB