Simulació del doble carril bus del tram central de la Gran Via / Ajuntament de Barcelona
Simulació del doble carril bus del tram central de la Gran Via / Ajuntament de Barcelona

Preparatius d’estiu per a la nova xarxa de bus

La nova xarxa dautobusos, que es posarà en marxa en una primera fase l’octubre vinent, comporta canvis i adaptacions en diversos carrers de Barcelona, que es faran durant els mesos d’estiu per minimitzar les molèsties.

Redacció / 25.06.12 - 17:35h

Les primeres línies de la nova xarxa de bus de Barcelona s’implantaran a la tardor en cinc eixos: dos de verticals, dos d'horitzontals i un de diagonal. Els preparatius s'acceleren aquest estiu per posar a punt la infraestructura, tant pel que fa a l’obra civil de noves parades, la senyalització vertical i horitzontal i els dispositius semafòrics que han de millorar les prestacions del transport públic de superfície.

Un dels trets distintius de la nova xarxa de bus és que seguirà itineraris tan  rectilinis com sigui possible i evitarà les ziga-zagues. La nova línia V7 (Pl. Espanya - Sarrià), per exemple, reduirà en 750 metres la distància del trajecte entre terminals perquè el farà més directe. Per això farà servir el carrer Nicaragua per al recorregut ascendent, en comptes d'Equador.

Nicaragua, de pujada

Precisament aquest serà un dels primers canvis que es faran realitat aquest juliol, entre els dies 9 i 15: Nicaragua serà de pujada i Equador de baixada, per a tot el trànsit. Al mateix districte de les Corts es portarà a terme una reordenació del carrer Constança, per on la línia V7 travessarà sota el centre comercial L'Illa Diagonal, per enllaçar amb Caravel·la Niña, l’avinguda de Sarrià i, ja al districte de Sarrià-Sant Gervasi, amb la plaça de Prat de la Riba. Pel que fa al passeig de Sant Joan Bosco, a l’agost es canviarà l’esquema dels carrils per equilibrar els sentits de pujada i baixada, igual que al carrer dels Vergós, entre la plaça Artós i la Via Augusta.

Una altra operació de redistribució de l’espai urbà a favor del transport públic serà la que es durà a terme a la Gran Via de les Corts Catalanes a l’agost. El lateral muntanya, entre les places de les Glòries i Espanya, es reservarà al bus, el taxi i els veïns, mentre que al tronc central, entre Llançà i la rambla Catalunya, es senyalitzarà un doble carril bus en sentit Besòs per on circularan la línia H12 (Gornal - Besòs / Verneda) i diverses línies convencionals, mentre que al lateral mar el carril de serveis serà de circulació.

Parades a la Diagonal

També a l’agost s’habilitaran les parades de bus al tronc central de la Diagonal entre Zona Universitària i Maria Cristina, que farà servir la línia H6 (Zona Universitària - Fabra i Puig), es prepararà el nou gir a l’esquerra des de Maria Cristina cap a la Gran Via de Carles III i es construirà la parada de Cartagena - ronda del Mig.

Al carrer de la Torre Melina, al districte de les Corts, al límit amb l'Hospitalet de Llobregat, es faran les obres del nou intercanviador en què coincidiran les parades terminals de la nova línia Diagonal D20 (Pg. Marítim) i de les línies 57 (Cornellà de Llobregat) i 157 (Sant Joan Despí). Al districte de Sant Martí, s’executarà la reordenació funcional de les dues calçades del carrer Marina, entre Marina i la plaça dels Voluntaris Olímpics, per on transcorrerà la línia V21 (Pg. Marítim - Montbau). 

Les actuacions relacionades amb la nova xarxa de bus constitueixen el més destacat del programa de millores a la ciutat d’aquest estiu. Entre les obres, la senyalització i la regulació semafòrica, l’Ajuntament de Barcelona invertirà un milió d'euros en la infraestructura de la primera fase de la nova xarxa, segons va indicar Antoni Vives, tinent d’alcalde i regidor d’Hàbitat Urbà, que va defensar la necessitat de donar a l’autobús un paper rellevant en la mobilitat de la ciutat.

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Conceptes
Infraestructura
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB