Pals solars d'informació per a les noves línies de bus
Aquesta setmana s'estan accelerant els preparatius per a la posada en marxa de la nova xarxa d'autobusos, amb l'arranjament de parades i la col·locació de mobiliari urbà, com les pantalles d'informació a l'usuari.
Barcelona estrenarà l'1 d'octubre les primeres cinc línies de la nova xarxa d'autobusos i per això s'estan fent canvis als carrers per on hauran de passar. Són visibles les petites obres d'adequació de voreres, la instal·lació de marquesines i altres elements de mobiliari urbà, com els pals de parada alimentats per energia solar que s'estan muntant a la Gran Via de les Corts Catalanes (H12), Mitre (H6) i carrer de Sants (D20), entre d'altres rutes.
Els pals solars de parada, equipats amb pantalles d’informació dinàmica de servei, són autònoms i autosuficients, ja que s’alimenten exclusivament d’energia solar, no tenen connexió a la xarxa elèctrica i, per tant, contribueixen a l'estalvi d'energia. Un disseny innovador facilita que es puguin instal·lar en qualsevol tipus de vorera, ja que no necessiten tant d’espai com requeriria una marquesina estàndard.
Aquest és el cas de la vorera del lateral costat muntanya de la Gran Via, per on circularà la línia H12 (Gornal - Besòs / Verneda) en sentit Llobregat. Aquest lateral, a més, ha estat reservat al trànsit d'autobusos, taxis, veïns i serveis entre el carrer Marina i la plaça d'Espanya. En parades amb marquesina s'instal·len pantalles connectades a la xarxa elèctrica, com les que es munten a Alfons X (V21) i Nicaragua - Tarradellas (V7).
Informació en temps real dins i fora del bus
La informació de servei en temps real és una de les característiques de les línies de la nova xarxa. Els autobusos i una bona part de les parades tindran dispositius per saber el temps d'arribada i les alteracions del servei.
Al mateix temps, aquesta setmana l'Ajuntament de Barcelona i TMB han posat en marxa la campanya d'explicació a la ciutadania sobre la pròxima implantació de la nova xarxa de bus, amb el lema "El bus sense embolics per a una BCN que es mou ràpid". La campanya gira al voltant d'un web monogràfic i consta de repartiment de fullets, desplegament d'informadors al carrer, falques, espots, banderoles i plafons publicitaris.