Treballadors de TMB a Panamà / TMB
Treballadors de TMB a Panamà / TMB

Novetats a l’equip de la L1 del Metro de Panamà

La Junta Directiva del Metro de Panamà aprova el contracte per a la continuïtat, per tot l’any 2016, dels serveis que es presten a Línia 1 del Metro, i l’ampliació de responsabilitat de l’equip de TMB.

Redacció / 09.12.15 - 10:53h

L’excel·lent valoració dels màxims responsables del suburbà panameny de la gestió feta pel  consorci Ayesa, TMB i Inelectra, que gestionen la L1 del metro de Panamà, ha fet que en la recent Junta Directiva celebrada s’hagin ampliat el contracte d’assistència tècnica per un any més i l’àmbit de responsabilitats dels tècnics de TMB desplaçats.

Així, l’Antonio Pérez, que fins ara ocupava el càrrec de Gerent d’Operacions passa a ocupar el lloc de Director d’Operacions i Manteniment, i en Sergio Rayo, que era el Responsable del Centre de Control, serà el nou Gerent d’Operacions. El tercer integrant de l’equip, en Daniel Tortosa, que fins ara ocupava el càrrec de Responsable de Línia 1 del metro de Panamà, torna a Barcelona i es reincorpora a l’Àrea d’Operacions de TMB, tot i que abans haurà format un tècnic panameny, que serà el que el substituirà. 

El recorregut del projecte de Panamà ve de llarg i han estat molts els professionals de TMB que hi han participat. Tots han estat cabdals perquè s’encadenessin nous contractes, que han evolucionat des de la gestió del projecte, amb fases com el disseny de la línia, el seguiment del procés constructiu i l’adquisició de material mòbil, fins a la implementació i posada en servei de la primera línia de metro del país centreamericà. 

La Línia 1 del Metro de suburbà panameny té 15,3 km i 14 estacions, i és utilitzada per unes 250 mil persones en dia laborable.

L’alta valoració que tenen responsables polítics de Panamà de la nostra empresa, i dels seus professionals, juntament amb una oferta econòmica ajustada, van ser claus perquè al juliol de l’any passat, TMB i Ayesa s’adjudiquessin per un import de 32 milions de dòlars (23,5 milions d’euros), la supervisió de l'execució del projecte de la línia 2 del metro panameny. Els altres dos consorcis que optaven per endur-se l’adjudicació eren, d’una banda, el grup Systra, Inelectra - RATP de París, amb una proposta econòmica que igualava la guanyadora, i de l’altra Egis Rail – Ineco - Integral - Metro de Madrid, amb una oferta econòmica gairebé un 15% superior. 
 

 

 

 

 

 

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB