TMB participa en la posada en servei del metro de Granada
El metro de Granada entrarà en funcionament a finals d'aquest mes. Es tracta d'una infraestructura de 16 km de recorregut que connecta diversos punts d'interès i de connexió intermodal amb d'altres sistemes de transport.
La primera fase entrarà en servei aquest mes de març i al juliol la totalitat dels 16 km de recorregut, 25 estacions (3 subterrànies) i 13 trens previstos per al servei, a través d'un traçat que discorre per trams amb diferents particularitats com vies segregades, vies compartides, via única, vies sense catenària, etc.
La tasca encomanada a TMB, i que està desenvolupant l'equip de seguretat ferroviària amb l'operador i l'autoritat ferroviària (Agència d'Obra Pública de la Junta d'Andalusia), és la definició, creació i execució d'un procés de posada en servei progressiva basat en el model d'explotació i de seguretat ferroviària adaptat al traçat, que garanteixi la correcta posada en servei d'aquesta infraestructura, així com l'operació i el manteniment.
En les darreres setmanes ja s'han realitzat proves de circulació i properament començarà la primera fase de marxa en blanc, per comprovar el correcte funcionament de tots els sistemes d'energia, senyalització, comunicacions i del sistema d'informació al viatger, així com d'interacció dels trens en circulació.
La construcció d'aquest nou metro ha suposat una inversió de 558 milions d'euros i més de deu anys de treballs. Una de les novetats és que en algun dels trams el comboi circularà sense sistema d'alimentació elèctrica, i utilitzarà un sistema d'acumulació d'energia produïda en la frenada.