Foto cedida per una AAC de L4
Foto cedida per una AAC de L4

La presidenta de TMB i el conseller delegat agraeixen la feina de la GenTMB durant l’apagada

El personal de TMB va fer possible mantenir informada i en moviment la població, aconseguint fites com restablir totalment el servei de metro poc després de les 3 de la matinada o moure en bus un nombre rècord de passatge en les hores en què aquest transport terrestre va esdevenir clau.

Eloi Blanes / 29.05.25 - 10:29h

A les 12:33 hores de dilluns, 15 gigawatts desapareixien sobtadament de la xarxa elèctrica estatal aturant tot el servei ferroviari de la península Ibèrica. El matí de dimarts, Catalunya havia recuperat el 100% del subministrament elèctric i els serveis de TMB tornaven a funcionar amb total normalitat: metro, bus, telefèric i AMBici.  

Durant hores, la falta d’energia va paralitzar tot el servei del suburbà i bus va patir complicacions amb l’apagada de molts semàfors a la ciutat de Barcelona. Ràpidament, el personal de metro va demostrar una clara vocació de servei desallotjant trens a túnels, estacions i ajudant als milers d’usuaris i usuàries que es van quedar atrapats al transport públic metropolità. El personal d'autobusos, també va fer un sobreesforç acollint les milers de persones que van haver d’optar per un transport alternatiu després del tancament del metro de Barcelona. Igualment, el personal del Telefèric de Montjuïc va actuar per rescatar les persones que havien quedat atrapades a la instal.lació. 

Així mateix, cal destacar la feina de tot el personal de comunicació i canals d'atenció digital de TMB, que van realitzar un esforç important per, malgrat els problemes en els sistemes de comunicació, intentar mantenir informada la ciutadania. També els treballadors i treballadores dels Punts TMB van ajudar en el desallotjament d'estacions i, ja dimarts, van treballar de valent des de l'atenció digital per tornar els bitllets a algunes persones que els havien comprat dilluns i que no van poder viatjar. Sense oblidar el personal de Tecnologia, ja que sense la seva contribució no hauria estat possible retornar els sistemes a la normalitat. 

Per tot això, TMB vol agrair a tot el personal la seva actuació durant les hores d’apagada elèctrica i, molt especialment, a tots aquells treballadors i treballadores que van allargar la seva jornada laboral, i a les 125 persones que, sense tenir servei previst, van presentar-se al seu lloc de treball per ajudar. 

A les 3:10h de la matinada es va restablir tot el servei al metro de Barcelona, una tornada a la feina que es va realitzar en poques hores gràcies a la gran eficiència de tot el personal de TMB. Moltes persones usuàries van agrair amb missatges a través de les xarxes socials a tots els treballadors i treballadores de la companyia. Barcelona va ser l’única ciutat d’Espanya que va mantenir el Metro obert durant tota la nit.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el conseller delegat, Xavier Flores, també han volgut agrair a través d'un vídeo l’esforç i treball de la GenTMB durant la jornada històrica d’ahir per ajudar les milers de persones que van patir l’apagada elèctrica al transport públic, així com per la seva ràpida actuació per restablir el servei a Metro durant tota la nit.

 

 

La jornada d’ahir demostra la importància del transport públic en la nostra societat i la feina essencial que desenvolupa tot el personal de TMB per garantir el dret a la mobilitat de tota la societat.  

Moltes gràcies a tot el personal de TMB per la seva feina i esforç!

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB