Logotips de TMB i l'ATM en un tren de metro / Pep Herrero
Logotips de TMB i l'ATM en un tren de metro / Pep Herrero

Nou contracte programa per import de 1.273 milions d’euros

El finançament del transport públic es concreta aquest any a través d'un nou contracte programa que recull les subvencions que aporten les administracions públiques per complementar la recaptació per la venda de títols de transport.

Redacció / 17.10.13 - 08:48h

Les administracions que sostenen el sistema de transport públic de la regió metropolitana de Barcelona estan ratificant els compromisos de finançament continguts en el contracte programa per a l'any 2013, que s'eleva a 1.273,74 milions d'euros.

Aquest és el cost actual de funcionament del conjunt de serveis de metro, autobús, trens i tramvies al llarg de dotze mesos, un import que era de 506 milions d'euros en el període 1998-2001, a l'inici de la integració tarifària.

Les tarifes aporten el 45% del cost

Del cost pressupostat aquest any, les tarifes en continuen cobrint menys de la meitat, el 45,7%, és a dir 582,44 milions, segons ha informat l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), un dels ens consorciats a l'Autoritat del Transport Metropolità, juntament amb l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l'administració general de l'Estat.

Un altre 43,27% (equivalent a 551,21 milions d'euros) correspon a la suma de les aportacions de les diferents administracions, desglossades de la següent manera: l'AMB hi aporta 94,76 milions (17,19%), la Generalitat de Catalunya 281,13 milions (51%), l'Ajuntament de Barcelona 80,38 milions (14,58%) i l'administració general de l’Estat 94,92 milions (17,22%). La resta de necessitats del sistema (140,09 milions, l'11%,) corresponen a endeutament.

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Conceptes
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB