Gràcies per ser-hi!
Gràcies per... és una nova campanya de TMB que té per objectiu posar en valor la feina de la plantilla i recordar la importància de prevenir l’absentisme per les seves repercussions en el servei.
Els prop de 9.000 treballadors i treballadores de TMB són, tots i cadascun, una baula imprescindible a la cadena que posa en moviment Barcelona i la seva àrea metropolitana. Aquesta qualitat de personal essencial suposa un motiu d’orgull, alhora que demana un fort compromís amb la vocació de servei públic.
Aquest esforç (sovint, més enllà del mer compliment amb la feina assignada) mereix un reconeixement. Tenim exemples concrets recents en els casos del Roque, l’Arnau o el Manuel.
Ara, l’empresa vol donar un pas més enllà i fer un reconeixement col·lectiu al personal a través d’una campanya de comunicació interna. Aquesta acció té com a protagonistes clients i clientes i personal de la companyia, amb cartells amb la paraula “gràcies” com a fil conductor.
Compromís per reduir l’absentisme
Els set cartells de la campanya (que es difondrà a través de canals interns de la companyia) mostren situacions quotidianes a les xarxes de transport (desplaçaments d’oci, de feina, d’estudis, de persones de diferents edats i gènere, amb o sense mobilitat reduïda) amb missatges d’agraïment i amb el recordatori que els 8.924 integrants de la plantilla de TMB fan possible la mobilitat de més de 2 milions de persones al dia. El lema final és ‘A TMB, tothom suma!’.
La campanya és una iniciativa del comitè d’absentisme de l’empresa, encapçalat pel conseller delegat, Xavier Flores, que ha decidit impulsar un conjunt d’accions per posar en valor la tasca de les gairebé 9.000 persones de la família TMB, i alhora incidir en la importància de la presència al lloc de treball.
El caràcter de servei essencial de l’oferta de transport públic de TMB fa especialment important el compromís amb l’assistència al lloc de feina de cada membre de la plantilla. Ara per ara, els índexs d’absentisme a TMB són força més alts que a d’altres empreses del mateix sector.
Aquesta situació genera no només pèrdua de competitivitat de la companyia, sinó també una distorsió molt important en el desenvolupament de les tasques diàries, en la conciliació d’altres treballadors i treballadores (que veuen afectades les seves càrregues de treball) i, fins i tot, en la prestació del servei.
Aviat trobareu els cartells de la campanya als vostres centres de treball. Aquesta iniciativa de reconeixement al personal tindrà també una altra versió (elaborada per l’àrea de Màrqueting per encàrrec del comitè d’absentisme), que es difondrà als canals externs i es presentarà en breu.