Viatgers de metro a l'andana central de l'estació de Fabra i Puig / Hora Punta
Viatgers de metro a l'andana central de l'estació de Fabra i Puig / Hora Punta

Continua la recuperació de la demanda: 7 milions de viatges més

El passatge al conjunt de les xarxes de metro i autobusos de TMB va continuar l'any passat la tendència a la recuperació. Entre tots els serveis es van comptabilitzar 560 milions de validacions, un 1,3% més.

Redacció / 22.01.15 - 12:48h

Les xarxes de TMB (metro, bus i transports d'oci) van fer possibles 560 milions de viatges el 2014, xifra que representa una variació a l'alça de 7,1 milions de viatges respecte a l'any anterior, equivalents a un 1,3% més. La xarxa de metro va tancar l'any amb 375,7 milions de validacions, un 1,6% més, mentre que al bus regular i al Barcelona Bus Turístic el passatge va arribar a 184,3 milions, amb un increment del 0,7%.

La xarxa de metro experimenta un augment de 5,8 milions de validacions respecte de l'any anterior, una afluència perceptible sobretot en la franja d'hora punta del matí, de 7 a 10. Pel que fa als autobusos regulars (sense transports d'oci), encadenen dos anys consecutius d'increments de demanda, ja que el 2013 van acabar amb un 1,6% positiu i han tancat el 2014 amb el 0,9%.

 Evolució dels viatgers de TMB

En el conjunt del sistema de transport de la regió metropolitana de Barcelona la demanda també s'ha incrementat un 1,7%, fins als 915,5 milions. En l'àmbit de competències de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, els viatges realitzats han estat 639,6 milions, amb un repunt de l'1,6%.

Aquestes dades es poden interpretar com la confirmació de la tendència de recuperació iniciada l'últim quadrimestre del 2013, que posava fi a una etapa de reducció de la demanda de transport públic i de mobilitat en general, relacionada amb la crisi econòmica. La recuperació respondria, doncs, a una millora de la situació general i a l'augment de l'ocupació en particular. En aquest sentit, l'atur registrat a la província de Barcelona va baixar en 40.000 persones al llarg del 2014, un 8,7%.

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB / AMB / ATM
Conceptes
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB