Com es va actuar a TMB per evitar la infecció pel Wannacry?

Avui es compleix un mes de la infecció massiva als sistemes informàtics de tot el món pel virus Wannacry, i és un bon moment per fer balanç de l'excel·lent feina feta pels tècnics de TMB.

Albert Piqué - Xavier Cobos / 12.06.17 - 12:30h

Tan aviat com el personal de l'àrea de tecnologia (Atec) va començar a rebre informació sobre les infeccions que el WannaCry estava fent en d'altres empreses, es va fer una comunicació massiva a tot el personal per tal que extremessin les precaucions. En aquests casos és vital que tots els usuaris siguin coneixedors del risc i de les accions que s'han d'evitar.
En paral·lel, es treballava per analitzar el funcionament del virus, conèixer quina vulnerabilitat feia servir i com eliminar-la, i així es van poder prendre decisions sobre com actuar.
Es va aturar el servei de correu electrònic corporatiu, principal via d'infecció, mentre s'actualitzaven els sistemes per impedir l'afectació pel virus WannaCry. Unes hores més tard es va normalitzar.

Durant tot el cap de setmana, tècnics d’Atec van estar treballant per actualitzar més de dos mil ordinadors i gairebé tres-cents servidors, eliminant així qualsevol possibilitat de ser infectats pel WannaCry.

Però, realment no hi ha hagut cap impacte?

Si bé no hi va haver cap infecció pel virus, l'atac va representar un altíssim esforç d'hores de dedicació de tot l'equip de l'àrea de tecnologia. A hores d'ara algun d'aquestes tècnics encara hi està treballant. 

La priorització màxima, el servei

Com de mica en mica s'ha anat sabent, moltes empreses van optar per decisions molt radicals, com la desconnexió total d'internet, enviar el personal a casa, apagar els ordinadors, etc. A TMB, un cop valorat i acotat el risc, tenint en consideració que divendres a la tarda era un dia de baixa activitat, es va decidir mantenir el servei amb normalitat.

 

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Infraestructura
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB