Aprovat el pla de mobilitat de Barcelona pro transport públic
El pla elaborat per l'Ajuntament de Barcelona i aprovat divendres passat pretén potenciar els desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic i situar la contaminació atmosfèrica per sota dels límits que marca la UE.
El consell plenari de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat aquest divendres el Pla de mobilitat urbana (PMU) 2013-2018, el document que estableix les prioritats en matèria de mobilitat a la capital catalana durant els propers anys que es va presentar el març del 2014, com ja havia avançat Hora Punta.
El seu eix estratègic és assolir una mobilitat segura, sostenible, equitativa i eficient. El pla es fixa com a objectiu que el 2018 Barcelona compleixi tots els paràmetres ambientals de la UE. També es marca una reducció del -30% de morts i del -20% de ferits greus en accidents de trànsit a la ciutat. I potenciar els desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic.
Per assolir el compliment d'aquests grans objectius s'han determinat actuacions específiques treballades amb els membres del Pacte per la Mobilitat. El document detalla quines són aquestes mesures concretes en l'àmbit dels vianants, les bicicletes, el transport públic, la distribució urbana de mercaderies i el vehicle privat de cara als propers anys.
Potenciar el transport públic
Les mesures concretes en l'àmbit del transport públic tenen un paper important. Entre elles s'hi inclou continuar la implantació de la Nova Xarxa de Bus, millorar el servei de l'autobús en general disminuint, per exemple, el temps a la parada a partir de l'ús de la nova T-Mobilitat, que com vam informar el darrer mes s'implantarà al transport públic de l'àrea de Barcelona el segon semestre del 2016, així com també millorar la connexió amb la resta de línies interurbanes mitjançant els intercanviadors. L'objectiu és que el 99% de la població tingui una parada d'autobús a menys de 250 metres de casa i amb freqüències mitjanes de 6 minuts.
A més, el pla aposta per vehicles de transport públic més sostenibles, per garantir la seva accessibilitat mitjançant el Pla director d'accessibilitat universal de TMB, i per aconseguir una xarxa de transport públic única que integri transport públic, bici sharing, moto sharing, car sharing i aparcament fora de calçada per a vehicles alternatius, entre d'altres mesures.