CON Zona Franca /TMB
CON Zona Franca / TMB

Balanç de l’any 2011

El 2011 hem tingut un increment substancial de personal i de flota pel traspàs de línies d’altres centres (41, 50, 51 i 55). 

CON Zona Franca / 28.03.12 - 09:49h

Principalment per aquest increment de personal i de flota, s’han donat els fets destacats següents:

Instal·lacions

  • Expansió de la superfície útil per aparcar autobusos en 10.000 m2 en habilitar part de l’espai ocupat per l’empresa veïna Foret com a pati annex.
  • Instal·lació de diversos mòduls convenientment equipats amb tots els serveis necessaris per operar set línies del centre directament des del pati annex.
  • Increment del nombre de places per a turismes particulars del personal amb el pati annex, així com regulació horària en determinades zones del pati destinades a l’estacionament d’autobusos a la nit.
  • Ampliació de l’espai disponible a la sala de descans de conductors en 100 m2.

Material Mòbil

  • El 2011 es van incorporar 79 vehicles nous; comptant aquests vehicles, el 31 de desembre del 2011 la flota estava formada per un total de 353 autobusos, 100 dels quals eren articulats i els 253 restants, estàndard.
  • Es van traslladar els últims autobusos de gasoil. D’aquesta manera, durant el 2011 es va passar a tenir el 100% de la flota amb gas natural comprimit (GNC) com a combustible.

"L’any 2011 s'acabat la instal·lació del SAE-3"

  • Augment de la ràtio km/averia, que permet quantificar la fiabilitat dels autobusos. Aquest augment de kilòmetres fets de mitjana per un autobús abans de tenir una avaria es va reforçar durant el 2011 gràcies a l’esforç en matèria de manteniment preventiu i al rejoveniment de la flota.
  • Vam tancar l’any 2011 havent acabat la instal·lació del SAE-3 a tota la flota de la Zona Franca. Aquesta versió del sistema d’ajuda a l’explotació ens ha de permetre fer un seguiment més exacte de la situació dels autobusos, amb la consegüent millora en la informació al client, a la parada i a bord del bus, del temps d’espera i de la localització respectivament. Al conductor, li aportarà la possibilitat de millorar el SIC (sistema d’informació al conductor) de manera que sigui més fàcil fer tasques com: rebre, editar i enviar informació utilitzant la pantalla tàctil del SAE.

Explotació

  • La plantilla de conductors el 31 de desembre del 2011 era de 899 persones. La diferència, en positiu, respecte de la mateixa data del 2010 va ser de 55 conductors.
  • L’absentisme entre la plantilla de conductors ha experimentat un descens i se situa per sota del 7%.

 Oferta al client

  • L’oferta del CON de la Zona Franca està constituïda per un total de 28 línies regulars que van fer un total de 12.842.000 km l’any passat.
  • Es va prestar servei a set municipis de l’àrea metropolitana: Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern, Cornellà, Sant Joan Despí i el Prat de Llobregat.
  • El nostre CON, dins de la ciutat de Barcelona, potencia la presència al front marítim i Montjuïc gràcies a la incorporació de les línies 41, 50 i 55.
  • S’aprecia un increment d’1.536.616 validacions respecte de l’any anterior. El nombre més elevat de clients transportats és conseqüència directa del traspàs de línies a Zona Franca.
  • La satisfacció del client extern se situa, el novembre del 2011, en un 72,6, fet que suposa un increment d’1,8 punts per sobre del resultat de l’estudi de novembre del 2010.

 

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Conceptes
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB