Més i millors eines digitals al servei del client
La propera setmana entraran en funcionament algunes novetats en l'àmbit digital de TMB que permetran als ciutadans planificar millors els desplaçaments en transport públic i conèixer en temps real l'estat del servei.
La primera de les novetats és al web de TMB, que incorporarà una secció sobre l'estat del servei des d'on es podran consultar les alteracions a les xarxes de metro i autobusos. En el cas del metro, l'estat del servei es representarà amb un semàfor que serà visible a través de la pàgina principal del web i al web mòbil. Pel que fa al servei de bus, hi haurà un panell d'alteracions en línies d'autobusos i un altre d'avisos d'esdeveniments que puguin afectar el transport públic. Els membres del Club JoTMBé tindran la possibilitat d'obtenir informació personalitzada sobre canvis en les línies que fan servir habitualment.
TMB Maps Web serà una de les altres novetats que la setmana vinent entraran en funcionament. Basada en la cartografia interactiva de Google Maps, dóna la possibilitat de trobar una ruta marcant els punts d'inici i destinació directament sobre el mapa, així com de compartir i imprimir els resultats de la cerca. Conté tota la informació útil de les línies de metro i autobusos: recorreguts, parades, previsions de pas, alteracions, etc. i suposa un pas endavant respecte del popular "Vull anar", que continua existint en el format clàssic.
La massiva presència de dispositius portàtils entre la ciutadania ha estat un element clau per presentar una nova versió del portal mòbil de TMB. Es tracta d’una versió simplificada del web corporatiu que en el moment d'accedir-hi mostra la informació de les parades de metro més properes, l'estat del servei, les parades pròximes de bus i la previsió d'arribada de les diferents línies. També disposa d'un accés directe que dirigeix a l'eina de planificació del viatge i d'un menú desplegable que permet accedir als continguts més útils del web corporatiu i al servei d'atenció al client.
TMB Virtual
La que va ser la primera eina 2.0 de TMB millora en prestacions i evoluciona cap a la TMB App. Es tracta d'una aplicació que es pot descarregar de franc per a dispositius Android i iOs. Es pot personalitzar amb el perfil que el mateix usuari s'hagi creat al Club JoTMBé: línies habituals, alertes de servei, informació general de metro i bus, planificació del viatge, atenció al client... La informació bàsica és igualment accessible per als usuaris sense registre previ, encara que sense opció a la personalització. Als que ja tenien instal·lat el TMB Virtual només els caldrà fer una actualització per gaudir dels avantatges de la TMB App.
La darrera de les novetats és la incorporació al web de TMB d'una secció de dades obertes, que permetrà als desenvolupadors d'eines digitals obtenir dades per incorporar-les a aplicacions que es posin a disposició del públic.
Totes aquestes novetats s'emmarquen en l'estratègia digital de TMB, basada en la presència a internet i en l'aposta decidida per l'ús de les eines digitals, i fonamentada en cinc eixos: comunicar, informar, atendre, compartir i relacionar-se amb les persones. En definitiva, proporcionar informació i atenció de proximitat i adaptada a les necessitats de cada moment, de manera útil i participativa, amb l'objectiu de millorar la mobilitat dels ciutadans.