Els reptes tecnològics de TMB
Ahir l'Espai Gaudí va acollir la I Jornada Reptes TMB, organitzada per Mafex, Associació Ferroviària Espanyola i TMB per donar a conèixer els reptes tecnològics de l'empresa en I+D tant a nivell nacional com internacional.
L'objectiu d'aquesta jornada és trobar noves vies de treball per donar a conèixer a les altres empreses els reptes tecnològics en transport ferroviari en I+D.
La jornada va ser inaugurada per Pedro Fortea, director general de Mafex, i per Gerardo Lertxundi, conseller delegat de TMB, qui va fer una presentació general de TMB i va donar pas a la presentació de l'activitat internacional de TMB, que va anar a càrrec de Guillem Camarasa, director de Negoci Internacional de TMB. Camarasa va fer un repàs de tota l'activitat internacional que TMB està desenvolupant en diferents països i va parlar dels reptes que en aquest camp té l'empresa.
A la meitat de la jornada es van presentar els reptes en innovació en què es troba immersa Metro, com la innovació en el manteniment, qüestió que va presentar Jordi Micas, director de l'àrea de manteniment i projectes de Metro. Dels reptes en matèria de sostenibilitat i de l'eficiència energètica en trens i estacions en va parlar Ivan Altaba, responsable de manteniment de sistemes elèctrics i electromecànics.
Els reptes de futur i els projectes que Metro està desenvolupant en el camp del Big Data els va exposar Jonathan Medina, responsable de planificació del servei de l'operació.
Va tancar l'activitat en innovació Josep Calvo, director de manteniment de trens, que va parlar sobre la digitalització del tren a Ferrocarril Metropolità de Barcelona.
L'última part de la jornada es van presentar casos d'èxit i solucions tecnològiques de les empreses assistents a l'acte sobre els reptes plantejats.