Els voluntaris, l'ànima del Ral·li Internacional d'Autobusos Clàssics / M.A. Cuartero
Els voluntaris, l'ànima del Ral·li Internacional d'Autobusos Clàssics / M.A. Cuartero

Els voluntaris, l'ànima del Ral·li Internacional d'Autobusos Clàssics

Els dies 9 i 10 de juny es va celebrar la 9a edició del Ral·li Internacional d'Autobusos Clàssics Barcelona-Caldes de Montbui, organitzat per la Fundació TMB, Transports de Barcelona, ARCA i Sagalés. 

Redacció / 11.06.18 - 09:00h

Aquest cap de setmana passat s'ha celebrat el novè Ral·li Internacional d'Autobusos Clàssics Barcelona - Caldes de Montbui, esdeveniment organitzat com en les edicions anteriors per TMB, la Fundació TMB, l'empresa Sagalés i l'Associació per a la Recuperació i Conservació d'Autobusos (ARCA), i que ha comptat amb voluntaris de TMB, de Conductors Solidaris de Catalunya, (CSC), de l'Associació de Col·leccionistes d'Empleats de Metro i Autobusos (ACEMA), de l'Associació d'Amics del Metro de Barcelona Andana Central i de les Associacions de jubilats de Bus i Metro, en total unes 100 persones.

En aquesta edició s'ha rendit homenatge a Francesc González Balmas que va ser director d'enginyeria de bus durant molts anys i que ha reaparegut després d’una llarga malaltia.

Per novè any consecutiu, els voluntaris van ser clau per atendre els milers de visitants que entre dissabte a la tarda i diumenge al matí van anar a veure l'exposició gratuïta que s'havia habilitat a l'avinguda Maria Cristina i per conduir posteriorment els autobusos clàssics fins a Caldes de Montbui. 

Un cop clausurada, diumenge a les 10.30 h va iniciar-se el ral·li des de la plaça d'Espanya, i van desfilar per la Gran Via en direcció al nord. Un cop fora de Barcelona, per tal de no afectar el trànsit, els vehicles van utilitzar rutes secundàries i vies urbanes, per la carretera antiga de Montcada, la Llagosta, Santa Perpètua de Mogoda i Palau-solità i Plegamans, fins arribar a Caldes de Montbui, després d'uns 40 quilòmetres de trajecte.

Al migdia tot el contingent va quedar exposat al passeig de Pi i Margall de Caldes, perquè poguessin visitar-lo els seus habitants.

Els autobusos de la Fundació TMB que hi han participat enguany han estat el Dodge 265 de fabricació nord-americana del 1936, el Chausson 59 del 1955, l'Aclo 410 de dos pisos, el MAN NL 202 jardinera i l'autobús MAN SD 200 sèrie 2000-2012. A més, també hi han participat el Pegaso 7092, el Pegaso 5139 i el Pegaso 3036.

 

Ral·li Internacional d'Autobusos Clàssics / M.A. Cuartero
Ral·li Internacional d'Autobusos Clàssics / M.A. Cuartero

Compartir

Informació relacionada

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB