Primera furgoneta elèctrica / TMB
Primera furgoneta elèctrica / TMB

TMB es compromet amb l'energia neta i fomenta el consum intern

Amb la compra de la primera furgoneta elèctrica per a la flota auxiliar de TMB, la Nissan e-NV200, es consolida l'aposta de la companyia per les energies respectuoses amb el medi ambient i amb el consum de productes a Catalunya.  

Redacció / 31.03.15 - 09:31h

A partir d'ara el repartiment de productes que es fa des del magatzem general de Boixeres a tota la xarxa de Metro, CONs i centres de treball, es farà amb un vehicle elèctric, la Nissan e -NV200.

Aquesta furgoneta va equipada amb un sistema de canvi automàtic que prescindeix de l'embragatge, un element que té un fort desgast en els vehicles de càrrega per les constants arrencades i frenades. Això, juntament amb el fet que prescindeix d'elements com olis i filtres, fa que el seu manteniment sigui un 40% més econòmic que en la versió dièsel.

El motor elèctric i les bateries li permeten tenir una autonomia de170 km i la frenada regenerativa fa que les pastilles i discos de fre tinguin un desgast menor. Un altre dels avantatges és que aquests vehicles no paguen zona blava ni zona verda.

La recàrrega de les bateries es fa entre 30 i 40 minuts, si s'utilitza un punt de càrrega específic ─cada cop més presents en estacionaments i via pública─ i si es fa a través d'una presa de corrent convencional el procés s'allarga fins a 6 h.

La decisió de produir la e-NV200, presa per la marca nipona a mitjans de l'any passat, va suposar una inversió de més de 100 milions d'euros a la seva planta de producció de la Zona Franca de Barcelona, i la creació de més de 700 llocs de treball, entre directes i indirectes.

En els propers mesos s'incorporaran dos nous vehicles de les mateixes característiques a la flota auxiliar de Bus.

 

Compartir

Informació relacionada

Seccions
Institucions
Servei
Anys

GenTMBapp

Club GENTMB

Club GenTMB