Dimecres, 20 de setembre de 2017

El “room escape”, un nou mètode de formació

 

Cartell de la formació "room escape" / TMB

El “room escape”, un nou mètode de formació

El Centre de Control de Metro, CCM, incorpora el "gaming" com a nova tècnica per formar els seus operadors. Durant el mes de juny s'han realitzat diverses sessions del joc del “room scape”. 

Andrés Vázquez Chimeno, cap de Línies Automàtiques al CCM / 03.07.17 - 10:30h

Entrar en una habitació, trobar les pistes per resoldre un enigma i trobar la manera d'obrir la porta de sortida en un temps màxim de 60 minuts. Això és el que es coneix com “room escape”, i el CCM s'ha sumat a la moda d'aquest joc per formar els seus operadors. Una acció formativa que s'ha dut a terme durant el mes de juny i en què s'han realitzat un total de vuit sessions.

“La idea ens rondava des de ja fa uns quants anys, però la preparació de l'activitat va començar durant el tercer trimestre de l'any passat”, ha explicat Andrés Vázquez, cap de Línies Automàtiques al CCM, que juntament amb Víctor Rojas  i José Fernández Quesada, també caps de Línies Automàtiques al CCM, han promogut aquesta activitat. La finalitat no era cap altra que motivar els treballadors alhora que es formaven. Per això, van adaptar el joc amb certs objectius d'aprenentatge que formen part d'incidències reals que han viscut els operadors. Iván Vilchez, operador de Línies Automàtiques al CCM, també ha col·laborat en el disseny.

El "room escape" que s'ha utilitzat simula una estació abandonada del metro de Moscou. Els treballadors entren sense saber què hi trobaran i un vídeo introductori els ajuda a posar-se en situació. “Ha estat una formació de pressupost molt baix, ja que bona part del material ens l’han deixat familiars i amics. També ens van ajudar en l'enregistrament de música i vídeo”, ens explica l'Andrés.

L'aposta per innovar dels tres organitzadors es remunta a l'any 2009 en formacions dirigides a personal propi i aliè al CCM, i en aquesta ocasió s'ha dirigit als 36 operadors que estan a càrrec de l'operació de Línies Automàtiques, encara que es plantegen fer algunes sessions més per a altres col·lectius que estan interessats a participar-hi.

“L'organització d'aquesta acció formativa ens ha permès també conèixer part de l'estructura interna de TMB. No t'imagines les cares de sorpresa i explicacions que havíem de donar quan ensenyàvem la llista de recursos necessaris… Eren, diguem-ne, una miqueta especials”, explica Vázquez, qui ha agraït la confiança del responsable de CCM i del departament de formació des del primer moment.

Els operadors que han viscut l'experiència en primera persona l'han valorat positivament, fet que anima els promotors a seguir en aquesta línia d'innovar en formació que ja fa vuit anys que dura i busca mantenir viu el component emocional en les formacions. Com assenyalen els experts: sense motivació no hi ha aprenentatge.

 

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB
Servei
Anys

Canal TMB

Captura video

Club GENTMB

Club GenTMB