Dijous, 29 de juny de 2017

Recordeu la importància d'una bona postura

 

Postura / COIB

Recordeu la importància d'una bona postura

Si fa poc que t'has reincorporat a la feina després d'uns dies de vacances, pot ser que quan tornis a la rutina de treball sentis molèsties musculars, sobretot a l'esquena. És important que tinguis cura de la teva postura també durant la jornada laboral, ja que sovint passem moltes hores en una mateixa posició.

Personal d'infermeria del Servei de Prevenció, en col·laboració amb el Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona / 26.01.17 - 08:26h

Per corregir una mala postura, abans has de tenir clar com és una bona postura. Fer-ho t'ajudarà a evitar lesions i molèsties a l'esquena a llarg termini. Et proporcionem unes recomanacions vàlides per a totes les edats.

En funció de la posició del cos:

  • Si treballes majoritàriament dempeus, mantingues els peus una mica separats, les espatlles a la mateixa alçada i reparteix el pes a les dues cames per igual. Però a estones, recolza el pes del cos sobre una cama, tot flexionant lleugerament l'altra.
  • Molta gent passa part del dia treballant davant d'un ordinador. Partint del principi que per seure en qualsevol superfície cal tenir l'esquena recta, mantingues el cos en forma de 4. És a dir, els peus tocant a terra, els genolls en un angle de 90º i l'esquena tocant el respatller del seient. Pel que fa a l'ordinador, col·loca la pantalla a dos pams de la cara i a l'alçada dels ulls. Tingues les espatlles relaxades i els braços formant un angle de 90 graus.  

En funció dels moviments o accions concretes:

  • Si has d'arribar a un lloc alt, evita posar-te de puntetes. Utilitza un tamboret o una cadira estable. 
  • Per ajupir-te doblega els genolls, tots dos alhora, o bé bascula una cama i desplaça el tronc mantenint l'esquena recta. Recorda que per aixecar-te de terra has d'ajudar-te de colzes i genolls. 
  • Presta especial atenció si manipules càrregues o has de transportar un objecte. Per agafar-lo, flexiona els genolls mantenint l'esquena recta i lleugerament inclinada endavant. Evita inclinar-te forçant la columna. Aixeca el pes estirant les cames, aprofitant la inèrcia, comprimint lleugerament la musculatura abdominal i apropant l'objecte al màxim possible al cos. No aixequis la càrrega per sobre de l'alçada de les espatlles, ni facis moviments bruscos o giris el tronc. 

No es tracta de mantenir cap postura forçada sinó d'anar corregint-la a poc a poc. Fes pauses, estiraments i varia sovint la posició del cos. Aquest vídeo t'ajudarà a aprendre a mantenir una bona higiene postural. A més, si vols tenir un recordatori al teu lloc de treball, imprimeix-te aquesta infografia i tingues-la en un lloc fàcilment visible com ara la teva taula.

 

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB
Anys

Canal TMB

Captura video

Club GENTMB

Club GenTMB