Divendres, 27 d'abril de 2018

Conferència “La imparable tendència a l'automatització de les línies de Metro. La visió de Barcelona”

 

Línies automàtiques / TMB

Conferència “La imparable tendència a l'automatització de les línies de Metro. La visió de Barcelona”

Ramon Malla i Vicenç Rius presentaran el cas de les línies 9 i 10 en la jornada organitzada pel Col·legi d'Enginyers que serà presentada per Pau Noy, adjunt al conseller delegat de TMB

Redacció / 14.12.17 - 08:48h

El dilluns 18 de desembre a les 18.30 hores, al Col·legi d'Enginyers, Ramon Malla, enginyer informàtic, director de Projectes Estratègics de Metro a TMB i president de la Comissió de metros automàtics de la UITP, i Vicenç Rius, enginyer de telecomunicacions i gestor de Projectes Estratègics de Metro a TMB parlaran, dins de la Comissió de Mobilitat i Transports, dels avenços que s'han produït en els darrers anys en aquest format de línies automàtiques i dels avantatges afegits que suposa l'automatització de línies.

La demanda social que hi ha per disminuir el nombre de cotxes a Barcelona, i ara que l'alcaldessa de Barcelona ha assumit a París el compromís que al 2030 no es produeixi consum d'energies fòssils als seus carrers, resulta evident que cal pensar en una intensificació del servei de metro. Si ara els metros passen, de mitjana, cada tres minuts, en el futur hauran de passar cada dos minuts, fins a arribar a la freqüència més baixa possible, d'un minut i mig, en el cas que fos necessari. El transport públic haurà de fer una tasca titànica en el propòsit d'absorbir el trànsit privat.

Barcelona és una de les ciutats a Europa que lideren l’automatització de línies de metro. No en va TMB compta amb 33 km de línies de metro automatitzades, les L9 i L10. Els metros automàtics estan concebuts per donar resposta a aquests reptes que les ciutats demanen. Són capaços de suportar altres freqüències de pas i tenen la flexibilitat per adaptar l'oferta a la demanda ràpidament, donen un nivell de fiabilitat més alt, i tot això amb un impecable nivell de seguretat tècnica. 

Cal recordar que el metro automàtic té una vessant organitzativa que desenvolupa noves i enriquidores funcions dels empleats, cosa que facilita la qualitat de l'atenció al client. Aquestes prestacions permeten un servei de metro més atractiu per als ciutadans i per tant també un transport públic més atractiu. L'única manera d'aconseguir que el metro arribi a aquestes freqüències elevades és automatitzant les línies, almenys en les seves seccions centrals.

La conferència serà presentada per Pau Noy, enginyer industrial i adjunt al conseller delegat de TMB i moderada per Josep Maria Rovira, president de la Comissió.

 

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB
Servei
Anys

Canal TMB

Captura video

Club GENTMB

Club GenTMB