Dilluns, 28 de maig de 2018

Com puc combatre el restrenyiment?

 

COIB

Com puc combatre el restrenyiment?

La majoria de casos de restrenyiment milloren adoptant canvis en la dieta i en l'estil de vida. 

Servei de Prevenció en col·laboració amb el Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona / 14.05.18 - 10:03h

Tens dificultats per anar de ventre i et preocupa? Tingues en compte que no anar al vàter cada dia no es considera restrenyiment. Fer entre tres deposicions al dia i tres a la setmana està dins de la normalitat. 

La majoria de casos de restrenyiment milloren adoptant canvis en la dieta i en l'estil de vida. En aquesta infografia tens algunes pautes per millorar el trànsit intestinal, que t'expliquem a continuació:

  • Pren aliments amb fibra i líquids. Incorpora a la teva dieta aliments rics en fibra com la fruita seca (panses, figues), fruites fresques (taronja, kiwi), hortalisses, llegums i cereals integrals. Es recomana consumir diàriament de 20g a 30g de fibra. Acompanya-ho de prou líquids: es recomana 1,5 o 2 litres d'aigua, infusions o caldos, o el que és el mateix, 8 gots al dia. Això sí, no esperis que l'efecte sigui immediat! Necessitaràs com a mínim seguir aquesta pauta durant un mes per notar-ne els efectes. Per contra, els aliments amb menys o nul contingut en fibra, com el codony, l'arròs blanc, la pastanaga, la poma sense la pell, ratllada i enfosquida (oxidada) són astringents i, per tant, contribueixen a reduir la freqüència de les deposicions.
  • Mantingues uns horaris regulars i respecta els ritmes de defecació. Adopta un horari rutinari per anar al lavabo, pren-te el teu temps per poder fer una evacuació sense presses. Si és possible, acostuma't a fer-ho després d'un àpat.
  • Fes activitat física de forma regular. El simple fet de passejar ajuda a mantenir el to d'alguns músculs implicats en l'evacuació, com els de la paret abdominal, i a mantenir la continència de l'esfínter, responsable de controlar el moment en què es vol defecar o orinar.
  • Assegura't la intimitat a l'hora d'anar al lavabo. Les persones necessitem intimitat per relaxar els esfínters, els músculs que controlem per poder anar de ventre i orinar.
  • Fes àpats amb un volum suficient de sòlids. El volum d'aliments condiciona els moviments intestinals. Per contribuir al funcionament fisiològic adequat de tot el procés de defecació, fes que com a mínim un o dos àpats al dia siguin consistents.

No es recomana que utilitzis laxants de forma habitual. Si després d'adoptar aquestes mesures el restrenyiment no millora, consulta amb un professional de la salut.

Aquest és un text adaptat de la plataforma infermeravirtual.com

 
Documents: 

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB
Anys

Canal TMB

Captura video

Club GENTMB

Club GenTMB