Equip d’excursionistes a les Agulles / M. Iribarne

Les Agulles i Frares Encantats

Onze membres del grup excursionista de TMB van fer, el dissabte 22 de desembre, un magnífic, curt, meravellós, senzill i molt atractiu recorregut circular des del coll de Can Maçana per la mítica i esplendorosa regió de les Agulles i Frares Encantats.

Redacció - Manuel Iribarne Franco, Operador Línies Automàtiques L-11 / 24.01.13 - 12:25h

Només sortir del coll, cap a les 9.15 hores, van agafar el primer trencall a la dreta i van passar per un camí que donava una magnífica perspectiva de la regió des de sota, per la cara sud de la muntanya de Montserrat. Agafant aquesta pista que els va portar pel bosc de Cal Rovira, van arribar al refugi de Vicenç Barbé, on van fer la primera aturada per esmorzar. A pocs metres hi havia el primer "geocaching" del dia, un petit "tupperware" on van deixar un pin de TMB.

Deixant el refugi enrere van continuar pel camí passant pel torrent del Lloro, el pas del Príncep i la font de lEsllavissada per pujar finalment al coll del Porc, on van fer la segona aturada del recorregut i van trobar el segon "geocaching". El "tupperware" en qüestió era més gran i en aquest cas van poder deixar un bolígraf de TMB i un "travel bug" que venia dels Estats Units.

Creuant el vessant i entrant a la cara nord de la muntanya montserratina per un magnífic bosc dalzines amb bones vistes sobre les parets que tenien damunt i amb vistes a la comarca del Bages, van baixar per passar primer per davant de la font de Coll de Porc per anar a trobar el GR172. El van seguir cap a lesquerra fins a passar per la Cadireta i Foradada, després pel coll de Guirló i finalment, cap a les 13.15 hores, tornaven al punt de partida, el coll de Can Maçana, on van finalitzar aquest preciós recorregut.