Dilluns, 28 de maig de 2018

Activitat física més enllà dels 45

 

Activitat als 45 / COIB

Activitat física més enllà dels 45

De forma natural, en l'edat adulta les qualitats físiques disminueixen progressivament a mesura que fem anys. Si has sobrepassat la quarantena, és possible que hagis notat com a l'hora de fer activitat física el teu cos no respon igual.

Personal d'infermeria del Servei de Prevenció, en col·laboració amb el Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona / 10.01.18 - 08:27h

Quantes vegades hem sentit aquella dita: "ja no tens vint anys"? Fins i tot si practiques exercici de manera intensa, és possible que en alguna ocasió hagis tingut una lesió. En general, l'organisme va perdent de mica en mica la seva capacitat per fer exercici físic a una gran intensitat i augmenten les possibilitats de lesionar-se a l'hora de fer exercici físic vigorós.

Però no t'espantis! L'activitat física més enllà dels 45 té molts efectes beneficiosos per a la teva salut: millora el funcionament del cor, de la ventilació dels pulmons, prevé l'excés de pes, afavoreix el trànsit intestinal, augmenta el to i la força muscular, entre d'altres.  

En general, l'estil de vida a partir dels 45 anys sol ser molt poc actiu. Segurament dediques gran part del temps a la feina i a la família i en el teu temps lliure l'activitat física cada cop hi és menys present i prioritzes activitats més sedentàries. 

Tingues en compte que en aquesta etapa és on solen aparèixer bona part dels problemes de salut relacionats amb la inactivitat física, com ara els mals d'esquena. Per això és important que modifiquis les activitats de la vida diària o en creïs de noves per tal de mantenir un nivell d'activitat física òptim segons la teva edat i condició física. Considera alguns consells:

  • Si durant la teva joventut has fet algun tipus d’activitat física i la continues practicant a partir dels 45, pots aconseguir mantenir les teves qualitats físiques més en forma. Això t'ajudarà a prevenir problemes de salut com l'artrosi, l'osteoporosi, l'obesitat o els mals d'esquena, entre altres.
  • Practica 30 minuts d'activitat física lleugera o moderada al dia si no tens cap problema de salut. Si no t'és possible, també pots fer tres quarts d’hora o una hora repartits en tres o cinc dies per setmana.
  • Una bona opció és la marxa nòrdica, una activitat física que consisteix a caminar de manera harmònica i equilibrada amb uns bastons dissenyats especialment i amb una tècnica específica. És un exercici molt saludable i complet on es treballa gairebé el 90% de la musculatura del cos, des del coll fins als peus. Consulta la següent infografia sobre els beneficis de la marxa nòrdica.
  • Si has estat inactiu durant un llarg període de temps, és aconsellable que comencis per una activitat física lleugera. Pots caminar a un ritme suau, i si ets esportista, córrer, nedar o anar amb bicicleta, però a baixa intensitat.
  • És millor que practiquis activitats que involucrin diferents músculs del cos. La musculació o treballar repetidament un múscul en concret per desenvolupar-los és millor deixar-la per quan t'estàs recuperant d'una lesió o per corregir una descompensació muscular causada per una mala postura. 
  • Fer una activitat física excessiva pot arribar a ser perjudicial per a la teva salut. Si al cap de poca estona d'estar practicant l'activitat necessites aturar-te o disminuir considerablement la intensitat, escull una activitat menys intensa que puguis mantenir durant molta estona sense que comporti una sensació d'esforç o fatiga gaire elevada. 

Si tens problemes de salut, abans de fer activitat física consulta el següent enllaç sobre com pots adaptar l'activitat física a les teves condicions de salut o consulta-ho amb la teva infermera. Per a més informació sobre l'activitat física saludable en aquesta franja d'edat, fes clic aquí

Aquest és un text adaptat de la plataforma infermeravirtual.com

Compartir:

Informació relacionada

Seccions
Institucions
TMB
Conceptes
Anys

Canal TMB

Captura video

Club GENTMB

Club GenTMB